Algemeen

Reisverslag Singapore November 2024

Reisverslag Singapore

Wederom hadden we een nachtvlucht en kwamen we in de ochtend aan op het prachtige vliegveld Changi van Singapore. In het hotel aangekomen weer onze bagage gedropt en de buurt gaan verkennen. Direct zagen we al de nodige restaurants waar we beslist moesten gaan eten. Gelukkig was onze kamer rond de middag klaar en zijn we begonnen met een middagdutje . ‘s Avonds gezellig uit wezen eten in een grill restaurant.

Singapore heeft de reputatie nogal “ spic&span” te zijn en je ziet dan ook een ultra clean straatbeeld. Als de gevangenis op je Bucket lijst staat dan moet je ergens wat naast een prullenbak gooien! De straat oversteken mag je alleen daar waar het staat aangegeven. Vergeet dan niet eerst rechts-links-rechts te kijken wil je niet overreden worden. Dat is straks ook in Australië het geval dus als we over een jaar thuis komen moeten we onze twee hersenhelften eerst even resetten.

De volgende morgen een 2 daagse ticket gekocht voor de Big Bus oftewel de oude van dagen bus! In Chinatown uitgestapt en daar de mooie Hindoestaanse Siri Mariammam tempel bezocht. Weer in de bus gestapt en in Little India uitgestapt waar we door deze authentieke wijk hebben rond gewandeld.

Ook nog een avondtoer gemaakt die ontzettend mooi was. We kregen uitleg van een gids die met ons mee reed. De eerste stop was bij een waterwin depot waar we een prachtig uitzicht hadden op de skyline van Singapore en de op rede liggende zeeschepen. De volgende stop was de Lau Pa Sat markt. De straat langs de markthal heet Satey Street omdat de hele straat volstaat met saté kraampjes. We kregen hier een kleine proeverij van de heerlijke saté. Die smaakte zo lekker dat we daarna nog een paar porties besteld hebben.

De laatste stop was bij de “South Gardens in the Bay” voor een lichtshow op muziek. Deze was echt ontzettend mooi. Via Orchad Street, die al overdadig was versierd voor Kerstmis, reden we terug naar het beginpunt. Het was een topdag!

We waren de volgende morgen al weer vroeg op pad en zijn uitgestapt in de Islamitische wijk waar we heerlijk rondliepen tussen de theehuizen en kleurrijke souvenierwinkels. De moskee was gesloten voor publiek i.v.m. het middaggebed.

Verder naar Chinatown en de prachtige muurschilderingen bekeken en de leuke straatjes met de Chinese prullaria. De Buddha Tooth Relic Tempel met zingende en biddende monniken bezocht. Prachtig! Op de bovenverdiepingen was een museum met heel veel mooie Boeddha beelden uit heel west Azië. Daarna toch nog even terug naar de Islamitische wijk ( Kampong Glam) om de moskee te bekijken. De dag afgesloten in een bbq en hotpot restaurant. Hier hadden we wel de nodige hulp nodig om er achter te komen hoe alles functioneerde. Maar het was een lekkere en leuke ervaring en zeker iets om vaker te doen!

De volgende morgen moesten we al vroeg naar het vliegveld voor we onze vlucht naar Melbourne. De wereldvermaarde luchthaven Changi Airport schijnt de mooiste van de wereld te zijn en hier waren genoeg mogelijkheden om de wachttijd te doden.

2 reacties

  • Johan Foks

    Ik ben al jaren van plan om zelf mijn eigen 4×4 overland camper te gaan bouwen. Ik ben nu 68 jaar jong, en nog steeds getrouwd met mijn eerste liefde. Mijn vrouw vindt een 4×4 truck veel te groot, maar voor mij is het nooit te groot.
    In 2002 hebben wij een schuur cq werkplaats gebouwd van 120 m2, met alle benodigde gereedschap voor de fabricage. Zelf mijn eigen e-heftruck heb ik hier.
    Nu kan ik een leuke jonge truck kopen (2007) euro 5 met 330K km op de teller, met een dag cabine, en betrekkelijk veel ruimte voor de camperbak. hHeel de aandrijflijn is van ZF, zoals de automaat, voor – achter en tussen assen en de pto. Het is een Iveco. Ook kan ik voor een ex brandweer gaan. Mercedes, schakelbak etc. Grote cabine, kleinere camper.
    Vraagje. Waar zou u voor gaan, wat zou uw keuze zijn? Bent of wordt u nerveus van of over de beschikbaarheid van onderdelen?
    Ik ben erg benieuwd naar uw kennis en reactie.
    Met vriendelijke groet: Johan Foks
    PS. Ik heb voor mijn werk over heel de wereld gezeten, bij en tijdens maritieme incidenten.
    Ik ben technisch en praktisch, maar laat mij graag adviseren door mensen met ervaring. 😉

    • Ton

      Hoi,
      Om te beginnen zou ik zeggen: weet waarje aan begint om er nu nog een te gaan bouwen!
      Ten tweede zou ik kiezen voor zo veel mogelijk leefruimte!
      Ten aanzien van de off-road capaciteit ben je toch beperkt met zo’n truck!
      Koop er in ieder geval een met veel PK’s.
      Verder zou ik voor Mercedes gaan!
      Mvg Ton Peters.

Laat een antwoord achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *