Wie zijn wij > Reisverslagen > 2005 - 2006 > Nepal, Pokhara (2)

Nepal, Pokhara (2)

We hebben het hier erg goed naar onze zin. We doen niet veel en rusten lekker uit van de vermoeiende reis. We komen hier veel interessante mensen tegen en hebben veel lol met hen. We staan nu bij hotel† Mountain House met een Duitse camper. Erg gezellige mensen uit Kevelaar, Jupp en Doro. Zij hebben steeds en aantal dagen vůůr ons gereisd door Iran, Pakistan en India en nu hebben we elkaar getroffen in Pokhara.

We gaan elke dag uiteten. Vaak bij het New Everest Steakhouse.Het kost niks en het smaakt heerlijk met een lekker koud pilsje erbij. Boodschappen doen en koken is hier duurder.† Regelmatig komen ook hier toeristen langs om een praatje met ons te maken. Iedereen is erg verbaasd dat je via de weg hier naar toe bent komen rijden met de camper. Marianne en Rainer, kenissen van Jupp en Doro hebben eergisteren† met ons† gebarbequed. Duitse braadworsten (hier te koop) gegrild met een biertje erbij en een temperatuur van 30 graden. Alsof we ergens in Duitsland of Nederland in de tuin een BBQ-feestje hadden.

Na een aantal dagen niets te hebben ondernomen zijn we gisteren naar de World Peace Pagode gewandeld. Deze Pagode ligt op een berg van 1100 meter. Pokhara ligt op 800 meter, dus een flinke wandeling. De tocht begon met een hangbrug waar we overheen moesten. In de rivier werd de was gedaan door de vrouwen en te drogen gelegd op de stenen. Het was een hele klus om via de soms zeer steile paden boven te komen. Ton is tot 3x toe bijna dood gegaan maar het is gelukt. Het was prachtig door een bos van hazelnootbomen met zeer diepe afgronden en grote spinnen in hun web. Eenmaal boven werden we beloond met een geweldig uitzicht op de besneeuwde toppen van de Himalaja. De wandeling naar beneden was wederom een bovenmenselijke inspanning. Via zeer steile paden en van stenen gemaakte trappen waren we in een klein uurtje beneden. De heenweg duurde 2 en een half uur. Dus kun je wel bedenken hoe steil het langs ravijnen weer naar onder ging.

Met een boot over het Phewameer terug naar Pokhara waar we ons hebben getrakteerd op een cappucino met een stuk appeltaart (die niet lekker was).††

's Avonds bij de Italiaan gegeten, ja, ja, je hebt hier alle soorten restaurants. We verhongeren nog niet! We gaan hier verder genieten en eind van de week gaan we waarschijnlijk richting Kathmandu. Dan komen Germaine en Wim ons 3 weken vergezellen. Jupp en Doro zijn al afgereisd naar Katmandu. Ze hebben Brad en Heather meegenomen in hun Truck. Dit is een Amerikaans stel dat met de rugzak een jaar in AziŽ aan het rondtrekken is. Net voor ze wilde vertrekken kwamen Gunther en Christien nog even langs met hun Mercedes GL, die ingericht is al camper. Zij hebben al bijna de hele wereld met de camper bereisd. Wij hadden Gunther en Christien getroffen in Amaritsar bij Mrs. Bandaris.