• USA 2023

California/Arizona/Utah.   Terug in Tecate voor een nieuw visum van een half jaar en dus een half jaartje VS. De grensovergang verliep wat verwarrend! We zouden een I94 formulier digitaal ingevuld en betaald moeten hebben, maar hier hadden we nog nooit van gehoord. We konden het aan de grensovergang niet krijgen; want de kassière was niet aanwezig en wij hadden ons VS simkaartje nog niet kunnen activeren. Na wat op en neer gepraat en wachten hadden ze toch iemand gevonden die de kassa kon beheren en was alles snel geregeld. Daarna konden we zonder verdere inspectie van de camper de VS inrijden. Onze eerste stop was op camping MA-TAR-AWA in…

• USA 2022

Alaska                                                                                                                                                                                        Alaska is de 49ste staat van de Verenigde Staten en ook wel de Last Frontiere genoemd. Het is in 1867 gekocht van Rusland voor een bedrag van 7,200,072 dollar. Dat was niet veel omdat Rusland namelijk dacht dat het land niets waard was. Via de Top of the World Highway zijn we vanuit Dawson City naar de grens van Alaska gereden. De grenspost ligt op 1300 meter hoogte en was alleen bemand door de Amerikaanse douane. Het ging er gemoedelijke aan toe en binnen 5 minuten waren we in Alaska! Onze eerste stop was in Chicken. Het dorp Chicken is ontstaan nadat hier in het verleden goud was gevonden. Het heette eerst…

• Mexico 2022-2023

We hadden gekozen voor een rustige kleine grensovergang en zijn in Tecate de grens over gegaan. Iedereen was erg behulpzaam en zodoende was alles binnen een kwartiertje geregeld. Meteen was het verschil te zien met de VS; drukte, chaos en kleur. Na boodschappen te hebben gedaan zijn we naar Wijngoed L.A. Cetto gereden. Hier hebben we een wijnproeverij gedaan en een paar flesjes van hun heerlijke wijn gekocht. Het kwam goed uit dat we hier konden overnachten na de nodige glaasjes wijn! In Ensenada vonden we een plekje langs de vismarkt en achter de Malecon. Ensenada is geheel ingesteld op de cruiseschip toerist en je word dus overal aangesproken om…

• Canada 2022

Na bijna een jaar van geen buitenlandse avonturen was er begin 2022 werk aan de winkel. Covid was wereldwijd redelijk onder controle en de grenzen gingen langzaam weer open. In eerste instantie wilden we naar Mongolië vertrekken, maar toen gooide Mijnheer Poetin roet in het eten! Niet getreurd en besloten om dan eerst maar Canada, Alaska en de VS te gaan bezoeken. Het visum van de Verenigde Staten moest worden aangevraagd en daarvoor moesten we naar Frankfurt. Er moest worden uitgezocht met welke verscheper we de Gipsy Queen zouden gaan verschepen en zo moest er weer het nodige geregeld worden. Uiteindelijk de overtocht naar Canada geregeld met Belgaco Shipping. De…

• Rondje Nederland 2021

Een week nadat we terug waren uit Mexico kreeg Ton last van een darmafknelling en moest met spoed geopereerd worden. Via een oude stomabreuk (erfenis uit Bolivia) had 2 meter dunne darm een weg gevonden en was terecht gekomen buiten het buikvlies. Na herstel gaven de behandelend artsen aan dat het niet verstandig was om weer te gaan reizen omdat er nog meerdere littekenbreuken waren ontstaan door alle operaties. Een volgende darmafknelling zou hij waarschijnlijk niet overleven en zeker niet wanneer we in landen zouden zijn waar de medische zorg niet zo goed was als in Nederland. Na overleg met de artsen afgesproken dat er na een half jaar een…

• Mexico 2020-2021

Reizen tijdens de Covid-19 Pandemie Na lang wikken en wegen deze zomer hebben we uiteindelijk toch besloten om naar Mexico terug te gaan. Wel hebben we onze reisplannen aangepast wat in houd dat we niet verder gaan richting  VS, Canada en Alaska. We hebben al twee jaar geprobeerd om een verzekering voor deze landen te krijgen en dit is niet gelukt omdat de camper ouder is als 25 jaar. Bovendien is de grens naar de VS gesloten en is het onbekend  wanneer deze weer open gaat. We gaan nu nog zolang als we het leuk en verantwoord vinden een rondje maken in Mexico en zullen de King dan aan het…

• Mexico 2019-2020

Mexico van de Atlantische Oceaan naar de Grote Oceaan.                                                                               Vrijdag 13 september was het eindelijk weer zover. Na precies 6 maanden thuis te zijn geweest stapten we in Düsseldorf weer in het vliegtuig naar Cancun in Mexico. Na een vlucht van bijna 12 uur kwamen we aan in een erg warm en erg vochtig Cancun. We werden door de camping/stallingseigenaren Cristina en Paul opgehaald en na een uurtje stonden we weer oog in oog met de King die de regentijd deze keer goed had doorstaan. De King startte meteen en ook met de schimmel na een half jaar in de regen te hebben gestaan viel het mee! Na een…

• Midden Amerika 2018-2019

Panama Na een half jaar van veel en hard werken was het 26 september weer tijd om aan de volgende etappe van onze reis te beginnen. Van Panama, via Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala en Belize naar Mexico. Na een lange en rustige vliegreis die helemaal in daglicht plaats vond kwamen we moe in een nat en benauwd Panama aan. Moe, omdat we allebei niet konden slapen tijdens deze dagvlucht en omdat de dag ook nog eens 7 uur langer duurde! We mochten in Panamastad weer gebruik maken van het appartement van de VT Group wat ons een beetje het gevoel gaf van thuiskomen! In Panamastad hebben we…

• Zuid-Amerika 2017-2018

Peru Eind september zat ons half jaartje werken en ziekenhuisbezoeken er weer op en waren we klaar voor onze volgende etappe in Zuid Amerika. Na een vliegreis van 16 uur met een tussenlanding in Toronto stonden we ‘s nachts om 3 uur op het vliegveld in Lima. Hier hebben we nog 2 dagen doorgebracht om de stad nog even verder te verkennen alvorens verder te vliegen naar Cusco. De vliegreis duurde een uurtje waarbij we de hoge bergen van de Andes konden zien met hun besneeuwde toppen. De landing in Cusco was spectaculair. We vlogen vlak over en langs hoge bergen om later door een dal het vliegveld van Cusco…

• Zuid-Amerika 2016-2017

Uruguay Na vorig jaar onze reis te hebben moeten onderbreken in verband met medische problemen van Ton zijn we na een herstelperiode van 10 maanden eindelijk weer aangekomen in Uruguay. Zijn stoma is weer verwijderd en zijn darmsysteem werkt weer perfect! Na een reis van meer dan 30 uur met het vliegtuig, de taxi en lange afstandsbus werden we op de kruising naar Artilleros door Sonia (een vriendin van Danny en Fabiana) opgehaald en netjes voor “de King” afgezet. Het was een beetje thuiskomen op de voor ons zo bekende plek. Helaas waren Danny en Fabiana er deze keer niet omdat ze in Nederland zijn. De buurman begon meteen een…